Fördelar med att vara gravid


+ Om man spiller tandkräm när man
borstar tänderna hamnar det på magen och inte på
den rena klarröda mattan.
- det hamnar på tröjan.

+ Jag tillåter mig att köpa godis när jag handlar även om det
är måndag då jag glömde utnyttja denna förmån vid förra
graviditeten.
- jag inser redan nu att jag kommer få
en lång väg tillbaks till mina jeans.

+Jag har fått förmånen att vara hemma de sista veckorna
pga mitt tunga jobb och har därför all tid i världen att
få kvalitetstida med mina barn och slippa vardagsstressen
hem från förskola för hinna laga mat och göra alla måsten
innan läggdags.
- jag stressar upp mig för allt jag borde göra
nu när jag bara går hemma med all denna dyrbara tid
och barnen har överskottsenergi som heter duga då
jag valt helt fel årstid med en massa regn och tråkväder.

+ Jag hinner åka och simma med barnen.
- Jag hinner åka och simma med barnen. Allmänna
utrymmen såsom duschar och toaletter får mig att
må psykiskt dåligt. Fatta vilka smittohärdar de är! Urk!

+ Jag hinner handla sjukt mycket stövlar.
- Jag får knappt på mig dom själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0