Urr


Solen skiner som en kastrull men det blåser isande
vindar. Vad nu då?
Vi vårar ju här.
Har satt i jordgubbsplantorna (de har flyttat mycket minsann), sått
blommor (som verkar ha varit ogräsfrön), krattat löv osv.

Våren kom tillbaka tack!
Tills dess stannar vi inne.

Har satt upp ett jaktschema för M, det här håller inte.
Handlade igår och vi är typ köttlösa (några rådjurssadlar och grisstekar
ligger och skramlar bland mina bullar och kakor) så jag styrde stegen mott köttdisken och
fyåthelvete vad dyrt det är med kött!
Näsihä.
Jag har slutat köpa frukt i de stora butikerna då deras marginaler är s j u k a
och nu tänker jag heller inte bidra till köpmännens miljoner och köpa deras
marginalstinna kött.
Näpp.
Jo vi har råd men det handlar om principipen.
Jag handlar gärna ekologiskt men inte till vilket pris som helst
och inte när det utnyttjas av köpmännen. Dvs folkets vilja
att handla rätt gör att de drar fördel av det och höjer priserna
mer än de behöver.

Nu ska jag odla grönsaker och rensa landhelvetet på ren trots.
Kan själv!!
Och våra Ingrid Marie räckte långt in i vintras, och nu blir det vinterpotäter också,
vi har ju trots allt en matkällare.

Prio först är dock mannens jakt.
Schas!



Tillägg: Tror förövrigt många går tillbaka till det lilla, enkla då det storskaliga (både jordbruk
och annan näring (se bara fisket)) urvattnar hela jorden på tillgångar.
Heja alla små gårdsbutiker som ploppar upp överallt med familjeskötta odlingar som
räcker till egenförbrukning och överskottet säljs till oss som vill vara med och påverka
och veta vad vi stoppar i oss.
Om jag nu ska käka bullar, choklad, bröd, frukt, kött osv så är det kul att veta det
är schyssta råvaror.


Dagens moralkaka.


Det är DITT ansvar! Våra barn ska leva här.
Klyschigt men sant.

Som någon sa: sluta handla förmycket och släng, så kan du köpa lite och ekologiskt.



Ja jag ska sluta nu.
Men bara för Bejbis vaknade.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja på i trädgården!



JAg kommer på skördefesten =)

2009-04-16 @ 18:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0