Ut i vår hage

Alltså vi bor i en hage. Skogshage med äng.
M plöjde ju upp en del till vårt potatisland (som det nu
kommer bli trångt i så vi får jobba på grönsakerna nästa år
man kan väl inte ha allt inser jag med en Bejbis som inte gärna åker vagn
längre tid) och nu måste vi fixa min köksträdgård och
igår tvingade jag mannen som stod och barkade trindar
att åka med mig till Blomsterlandet och där
shoppade jag loss på hallon (sa till barnen vi kan plocka i morgon),
krusbär, syren (vill ha en färdig berså i övermorgon), smultron, några nya jordgubbsplantor
och en jävla massa frön. Och så några lavendelplantor, dom är ett helvete att så själv
så jag hällde bort den sådden (men skjut mig då).

Har insett jag inte ska plantera några som helst blommor i år.
Då kommer jag få ett bryt, dessutom vet jag inte vad som kommer ploppa upp.
Det är ingen som bott här på typ 50 år så vem vet vad som finns här...

Nåväl.

Har matat katterna, hämtat ved och ska snart åka och hämta T&S i skolan.
Ska bara grädda brödet, det jäser som bäst just nu.

Har förresten kört punka på vagnen.
Men hur är det möjligt? Det luktar sabotage.

Ska berätta om den levande dokusåpan här i skogen sen förövrigt,
det bor alla möjliga fantastiska människor här (inte bara jag).

PössIpannan


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Oj, vad mycket av allt.



Här är det härligt, men pollenigt.

2009-04-20 @ 19:11:44
Postat av: Åsa

Men usch vad jobbigt med pollensjuka! Då är ju våren så mycket mindre härligt vårig. Kram

2009-04-21 @ 10:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0