Det är ju augustimåne

så då måste man jakta kräftor.
Och det gjorde vi igår.
Nu luktar det kräftkok i hela torpet.



Har förövrigt glömt att visa det här, sist jag var och handlade i schtan åkte jag förbi nya polishuset
och det är ju såhär att vi i småland värnar om det gamla. Det var bättre förr och allt det där.
Nu när det är så packat på alla fängelser och anstalter så går vi helt enkelt tillbaks till
det mer effektiva 1600-talet och den bortglömda galgbacken;


Polisen generar sig inte utan har dom precis utanför huvudentren.
Kanske kan vi åter samlas som förr och kasta tomater och ägg?
Kanska kan man göra sig en hacka på popcornsförsäljning?
Jag väntar med spänning på fortsättningen.



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Då kan man ju rationalisera bort domstolar. Lika gärna hänga alla som jobbar där, säkert skurkar ändå och sedan hänger man alla som polisen tar så blir det färre människor och färre arbetslösa och bättre välfärd, allt är ordnat. Är det det som är gnosjö-anda?

2009-08-08 @ 11:13:14
URL: http://dramhastar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag vet inte vilken anda det är men man måste säga vi är innovativa och slår ett slag för välfärden, det måste man.

2009-08-10 @ 06:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0