Flyäntz

Hela huset fullt med flygmyror.
Svärmar ner i skorststenen. Eldade i öppnaspisen igår kväll.
Det fräste liksom.

Hursomhelst.
Idag började vi med kaffe och knäckebröd, Bejbis sög på en
barnbok och jag inser kaninerna inte är i sin burjävel.
Stövlar ut i pyjamas och ser två luddhuvven kolla upp lite trött
och sen börjar jakten. TUR ingen ser skiten.
Bejbis sitter i vagnen och skrattar.




Det visar sig de var ute redan när M åkte för att dra runt Sverige,
de ville inte bli fångade då heller.

Några timmar sen har de dragit igen och nu skiter jag i det.
Är de kvar när M kommer hem från jobbet får vi fånga dom då,
jag orkar inte jaga mer. Och jo, de KAN sitta i sin lilla bur men jag tänker
de vill ha lite utrymme. Uppenbarligen vill dom ha mer.
Nu har jag bara sett en av dom på ett tag så det kan ju finnas risk kattugglan som
bor i granen på kullen har dragit på sig en finmiddag.

Appropå Svengelska slumpade det sig igår kväll när jag fipplade på tvn att jag fick se "Jann of Sweden".
Men HERREGUD! Det var det värsta jag hört! Har man bott så länge i Amerikatt måste man kunna tala bättre.
Jag skrattade och skämdes bakom en soffkudde hela programmet, men kunde inte byta för allt i världen!
Han snackade amerikanske på stockholmska! Så jävla roligt! "Earlier" blev "earligare" (en blandning alltså av earlier och tidigare). Earligare he sed tå me waj...osv.
Men shit! Har ni missat så läs, leta, lyssna! Han är helt suverän, lever verkligen ut sin dröm!

Jo HÄR finns det visst.
Enfuckingjoy.
Han är ju störtskön!

Sådärdå.

Annars är det samesame. Sover förlite, äter för mycket, bakar ständigt.
Igår bulls idag bröd.
Ska ta av mej pyjamasen nu.
Det är dags för eftermiddagskaffe.

Hejpåer!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0