Skumming


Sjukt barnen går i samma skola som jag gick den senare delen av grundskolan i.
Nu skjutsar jag på barn som alla andra föräldrar och inser det har ändrats
en hel del sen min tid. Inte bara har jag blivit fetare, massor av barn får skjuts,
har snyggaste kläderna, har värsting hojarna, mobiltelefon i ettan osv osv.

När vi gick i ettan var det aldrig trafikkaos på parkeringen. Då cyklade vi eller gick
med mamma el pappa. Barnen som bodde utanför stan hade skolan i byn, de finns inte mer, de är nedlagda.
Ja inte barnen. Skolorna.
Inte heller hade vi märkeskläder. Inte för att synas iaf.

Jag hoppas nästa generation inte låter deras barn bli statussymboler för deras egna behov av att synas och göra
klasskillnader. Visst skulle jag kunna pimpa upp mina barn med märkeskläder och köpa dom varsin telefon, men vad ger det för signaler?
Jag tror jag är för skoluniform.
Alla har samma förutsättningar och utgångspunkt.
I klädväg. Då har man eliminerat iaf ett problem.

Kommentarer
Postat av: Lotta

jaa, jag håller med i ALLT. Jag är oxå för uniform, mobbing o allt jävla skit hade minskat, för att inte säga försvunnit, för vad blir barnen mobbade för? Jo, sina fuuuula kläder och sina töntiga skor...helt otroligt. Tom jag skjutsar mitt barn till fritids, som ligger 60 m från hemmet..för jag e lat å orkar inte gå hem å hämta bilskrället när jag ska till jobbet. hur sjukt e inte d då?

2009-08-27 @ 16:02:13
Postat av: åsa

Ja det är helt vridet alltihop. Fan vad trött jag blir.

2009-08-30 @ 10:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0