The magic number


Jobbar idag.
Äter choklad alltså.
Skriver lite skyltar.
Pratar med turistas.
Jag är imponerad av mig själv som
haft så många engelsktalande i min bekantskapskrets
så länge att jag borde skämmas över min svengelska.
Men det gör jag ju inte.

Tänker på B och A som tålmodigt lärde sig stå ut med mina meningar
av typen "and then the bird sket on the vindrutan.."osv.
Å andra sidan har dom gjort mig helt avslappnad i mitt engelskatal.
Andra blir så uppstressade när de ska tala utrikiska och är rädda göra bort
sig om de inte talar grammatiskt rätt och vågar inte säga nånting istället.
Men dom hajar ju ändå!
Be dom snacka svenska så känns allt lättare sen.
Be en engelsman säga hamburgare.  On sweeedish. Det kan vara ett av det roligaste
som finns. På riktigt.

Är lite halvflumtrött och ska svampa hemåt.

Hejpåer!

(ringde ett 3abonnemang när jag skrev rubriken by the way, inga dolda budskap i texten)

Kommentarer
Postat av: Ulrika





en favorit är:

I don't feel again me!



en kamrat utropade det när vi stannat i en annan del av staden.

2009-08-01 @ 21:25:29
URL: http://dramhastar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Haha, ja. Den är fin!

2009-08-02 @ 08:26:02
Postat av: Anonym

an ananas är ju oxå lite kul..

2009-08-05 @ 13:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0