nejdåsåattedeebarafintserru

Ingen fara på taket.
Jag vet precis vad jag ska lägga närmare sjutusen på,
hade ju problem tänka ut vad jag skulle hitta på.
Min bil behöver en ny katalysator.
Gud så skönt, det problemet ur världen liksom!

M beskär fruktträden och funderar på en karriär som
bonsaikonstnär. Helvete vad kalt det är.

Min fjärde trådlösa telefon smällde igår,
den var en vecka gammal.
Nu köper jag inte fler.
Det åskade inte ens här när den smällde av som en
bättre fyrverkeripjäs.
Vi är ändstation och det smäller alltid här.
Strömmen kom inte tillbaks fören halv ett i natt
så som extra grinkukighet fick jag inte se på Per Morberg
igår kväll.
Dampade loss rejält över telefonernas tönterier att inte ens tåla ett
strömavbrott, det slog ju inte ner här för fan. Vad är grejen? Måste man leva
stenåldersliv bara för man inte bor i lägenhet i staaaan?

Så.
Nu ska vi återigen använda oss av telefon i snöre
på heltid, funderar på att plocka fram Ms gamla hederliga gråa med nummerskiva.
Då har vi inte ens knapptelefon.
DrrrrDrrrrrrrrDrrrDrrrrrrrrDrrrDrrrrrr...osv..
Tar ett år att bara slå ett riksnummer.
Dessutom kan man ta ihjäl ev inbrottstjuvar med en sån.
Om nån nu vågar komma hit längre.
Förövrigt hade det varit kul låta barnen lära sig ringa på en sån,
det kan fanimej inte bli felknappat iaf.

Förresten L8, kommer ni i morgon?



Kommentarer
Postat av: Lotta

Ändstation var det ja, smäller utav bara h-vete...hahahaha, vilken dålig humor jag har. Kommer du ihåg ändstation diskbänken på Dammgatan i vårt lilla näste??? Hahahahaha

2009-07-28 @ 14:42:38
Postat av: åsa

Ja fy fan. Många rumpor har där varit placerade. Jag står fortfarande för det vi talade om idag. Jag skulle vilja göra om hela skiten igen. Det var fanimej kul!

2009-07-28 @ 17:56:47
Postat av: Ulrika

Jag har också en gammal dialog för användning vid strömavbrott. Dotter T. Tryckte förtvivlat på siffrorna och skrek att det var en trasig telefon det med, eftersom inget hände när man tryckte på siffrorna. Så det är bästa att ha en kurs.

2009-07-28 @ 18:53:15
URL: http://dramahastar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja gumman, jag står oxå för det...lite hade vi kanske kunnat göra annorlöunda?! Eller??? Hahahaha

2009-07-28 @ 22:14:38
Postat av: Åsa

Ulrika, fan vad roligt! =) JAg hade antagligen skratt rejält. Jag är annerligen ingen bra mamma, man får inte skratta åt sina barn.

L8, JAg vet inte vad du talar om. Det som gav ångest då är preskriberat och visst, jag kan peka ut ett par jag inte skulle tex stoppa min tunga i om jag fick göra om det men i det stora hela så..är jag rätt nöjd. Däremot hade jag placerat mina pengar annorlunda. Å andra sidan. HAde man vetat då vad man vet idag hade vi inte haft hälften så kul. Det enda olagliga vi gör numer är att köra för fort. Jag menar, du gör. =) Pöss

2009-08-01 @ 14:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0