Time goes by

Och nu vart det höst.
Har svårt föreställa mig sol&värme som faktiskt brukar komma i augusti.
Tappat sugen.

Jobbar idag, behövde komma hemifrån, behövde choklad.
Den kombinationen hittar man ju här.

Angående det här stämmer det inte längre.
Måste ha haft ngn svacka.
Har klänning igen.

Bra saker är att det är rätt gött inse isbergssalladen, tomaterna,
potatisen, köttet, persiljan på tallriken kommer allt från vårt land
(nåväl, grisen är dräpt i skogen). Mer ekologiskt kan det knappast bli.
Om man inte räknar mig som en sorts roundup mot sniglar.
Vi har vinbärssnäckor i ett helvetiskt antal och de tuggar i sig min roccula, isberg och grönsallad.
Jag slänger dom långt som satan när jag hittar dom i landet. Har nu lagt ut tomatblast som jag hört ska
stoppa eländet. Mördarsniglar my ass!
Dom här husvagnssniglarna är minst lika hopplösa.


Hursomhelst.

Dagarna liksom trillar förbi.
Röjande man i skogen gör ingen glad så vi åker och lunchar i skogen
och passar på att hämta hem lite svamp i samma veva.
Min bil har gått i sönder. Eller, det lyser en motorlampa som HOTAR om massförsörelse
under motorhuven. Kanske är det ett tändstift som hotar med självmordsbombning, kanske är det 
minus som varit otrogen mot plus och nu hotar hela batteriet gå i terapi om de inte löser problemet.
Kör därför Pappamobil.
Förjävlig att kliva upp i med kjol.

Har heller inte sovit mer än 40 minuter i sträck de senaste fem nätterna och känner min kropp
snart tappar koncepten helt.

Så här hade vi det för några dagar sen:

Först gången vid sjön för Bejbis, vår hemliga strand mitt i skogen.
Alltid ensamma. Åh så hönt!


Bejbis ligger tryggt under ett paraply och ger ingen chans till tveksamhet över
vem som äger detta. Släppte det inte en gång.


T&S på varma bergshällar.
Jo, det var sol innan alla moln dök upp.

Joårasåatte.

Nu måste jag nog äta lunch, svälten är nära.

Skulle skriva ngt bra idag men jag kan inta minnas vad det var.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jadu, solen lyser med sin frånvaro... jag har ju semester. När jag börjar jobba om 2 v så har nio sommar igen. Då dräper jag mig själv...

Härliga bilder från hemliga stranden..Förresten, är chokladterapi bra? Skulle verkligen behöva ngt uppiggande, detta här är deprimerande.

2009-07-23 @ 12:07:35
Postat av: åsa

Jamän. Mycket bra! Men kom förbi vettja! Är här till typ tre, du ser ju gröna faran utanför...

2009-07-23 @ 12:50:09
Postat av: Ulrika

Tycker allt det ser ut som du är i utmärkt form. Klänning är dessutom snyggare än jeans.

2009-07-24 @ 08:24:03
URL: http://dramahastar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0