Men vafan


Dom stora barnen sover, det lilla somnade just om.
Jag är S.J.Ä.L.V!!! Då kan man välja om man ska duscha, läsa,
ringa el data. Jag datar, de sensate dagarna har jag bara kommit åt den med en bejbis på armen.

Igår när jag frispelade som mest över att vi aldrig blir friska, bar bejbis på armen, gav mellanmål
till de bråkandes äldre varianterna, höll dammsugaren i andra armen, gjorde köttbullssmet och en halvdrucken
kopp kaffe stod på lut på köksbänken, irriterade över jag inte kommer i mina kläder, är ful i håret och är blek och att jag inte har något liv, då, just då ringer min svägerska men jag kunde bara inte svara för jag tänkte hon ville umgås med alla barnen.

Jag är inte slug.

Jag insåg ju att jag är sjuk i huvudet som inte tar chansen då när det bjuds. Men icke, det är så mycket måsten som
måste fixas och blabla bla, och när jag går där med bejbis och dammsugaren och har de stora joggandes runt i det aldrig sinande tjafset och svär över min dubbelmoral ringer det på dörrjäveln också och det är vår närmaste granne (som försökt få kontakt med oss ett flertal gånger) som kommer över med sina hundar och barnvagn (hon fick en son en vecka efter mig) och jag frågar den där frågan om kaffe och hon tackar ja. (Fan också!!) Sen fikar vi, sen går vi ut och går med hela karnevalen och det slutar med att hon övertalat mig komma och hjälpa henne rida hennes hästar.
När den tiden nu ska hittas.
Dessutom är de westernskolade och jag är som bekant engelskskolad och det kommer antagligen sluta med sken och jag bryter lårbenshalsen och sen ska jag göra allt ovan med stelgipsad höft också!
Det närmsta jag kommit westernridning är Ulrikas westernsadel hon iklädit Åvik i när jag var på visit.
(Och vad jag minns var jag bakfull dagen efter också, om det berodde på sadeln eller inte vill jag låta vara osagt, men det är inte uteslutet..)

Och sen är jag faktiskt osocial och de (hon och hennes man) är översociala så jag vet inte om det är vidare smart, varken M eller jag är jättesugna på att umgås jämt (och jo, de kommer knackar på ofta).

Hursomhelst.

Vilka PROBLEM vi har här i skogen!
Nu vaknar Bejbis. Och de stora.
Nu vare fredag!

Hejpåer



(I pappas säng. Notera spyan på kudden. =) )

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla blöta fläckar bör placeras på pappans sida i sängen =).



Ah, det blir inget sken om de är westernskolade. Då ropar du ju bara whoa och gör en hel stilig slide stop.



Och verkar det för mycket trevligt inpå så får du väl bara säga nej tack. Det får mangöra och du kan ju hänvisa till bebben.



Iväg och rid, du behöver luftas.

2009-03-14 @ 08:33:48
Postat av: Lotta

Åh vilken lycka, att få rida...men måste hon va med? Hon kan väl vara barnvakt? hehe.. billigaste sättet att ha häst är ju ändå detta! Apropå westernsadel, så tycker jag att det var riktigt ok. man sitter ju skitbra, mindre risk att trilla av e de ju oxå! Ge dig ut i skogen å lek cowboy!

Och spyor i sängen passar sig bara på pappans sida, det är ok så länge det är flytande..värre med matspya, halvtuggad mat i klumpar är jävligt svårt att handskas med (ligger kvar i tvättmaskinen efter en magomgång.) Burp..!

Hoppas ni kryar på er och att vi kan ses snart! Puss

2009-03-14 @ 14:45:50
Postat av: Åsa



Ridningen får vi ser hur det blir med.



Alla fläckar lämnas på faderns sida, allt annat ses som ett misslyckande.

2009-03-16 @ 11:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0