Dagen

började med en spya rakt ner i hellyhansensockorna
sen eldade jag för sista gången i vedkukspisen.
Resten av dagen har gått i samma spår.

Dessutom skulle det bli regn, inte solsken idag så jag är lite
grinig för det också.
Fan jag hade räknat med en innedag med gott samvete.

Flyttade tillbaks kökssoffan och köksbordet som det stod innan.
Släpade sen runt skiten igen.
Blev inte bra.
Gick in i vardagsrummet, tänkte flytta arveskåpen.
Vill ha en ny soffa.
Blev sur, gick upp.
Flyttade en hylla, försökte knö in mer kartonger i vår ENDA garderob uppe.
Blev inte bra.
Gick ner.

Åkte till byn och handlade.
Köpte en glass.
Kändes bättre.

Nu ska vi laga mat.
Stek med whiskyglaze.

Går fortfarande i pyjamas.
(jo jag handlade iförd detta, vem skulle våga fråga om
det var min pyjamas? Jag hatar folk. Och det syns.)

Kommentarer
Postat av: Lotta

älskade vän, det låter som om du är lite nere?! vad kan behövas för att pigga upp dig?

Kanske odla ngt annat än potäter oså? Mojöttej till kaninisarna, sallad till latmasken och jädisoj till dig. Kanske lite haschplantor på vinden? Vad vet jag, men en hobby låter som en bra ide!

Puss

2009-05-28 @ 07:56:23
Postat av: åsa

ville odla lite hampa men M satte stopp för det hela med motiveringen att hela byn skulle veta om det bara jag satt ner en planta.

aldrig får man göra ngt ifred!!

2009-05-28 @ 17:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0