Kajnanic


Alltså.

De där kaninerna.

Fick ångest över deras bur och ville ge dem mer utrymme,
har tittat runt på Blocket för att se om ngn vill sälja ngn lämplig
jättedajmensionbur. Hittade en i Norrköping men kände det var
väl långt.
Vad jag dock upptäckte var att många hade kompostgaller ihopsatta med
den befintliga buren som fungerade som rasthage/beteshage.

Men jag tog väl det spanska fullblodet till byn och köpte kompostgaller
och kände mig som jordens djurvän även om trädgården förvandlats till en 4hgård.
Jag knåpade ihop skiten och släppte ut de små liven som genast klev rakt igenom
gallret och skuttade iväg på ängen (den sk gräsmattan).
Men hej och välkommen hjärnan.
Man kan ju tänka sig de hade fullvuxna kaniner de som använde sig av kompostgaller...

Slug som jag är drar jag fram resten av kycklingnätet som blev över sen M fick byta ut
nätet på den befintliga buren och så sveper jag det runt gallret och muttrar lite
över att djur aldrig har vett förstå de tjänster man gör för dem.
Släpper än en gång ut djuren och känner mer än nöjd.
Men hej och välkommen rymmarkungen.
Den ena lilla luddskallen använder sig av buren för att klättra längs snedväggen och skuttar ut.

Men vad i helvete!
Sitt i den lilla buren då för faan.
Ger man lillfingret ska de ha hela handen.

Löser problemet med att ställa gallret enbart vid dörren till buren och är mäkta
nöjd när jag inser de stannar och är skuttiga och nöjda.
Sitter flera timmar senare och äter middag när M kommit hem och tittar ut genom fönstret
och ser hur rymmarkungen tar sats, rusar upp längs det omsvepta nätet uppför gallret och står
med alla fyra tassarna i nätet och sticker upp huvudet ovanför gallret i den friska vinden vinande runt morrhår och öron och ser precis ut som Kate Winslet i den berömda scenen i Titanic.
Men vafan.
Vi skrattar ju ihjäl oss fast jag är bra sur när jag kliver ut och plockar ner den lilla skådespelarwannabeen.


Otacksamhet folk. Otacksamhet!

Ska fixa bild på eländet.

(Funderar på att koppla in nätet i stängselaggregatet.)

Kommentarer
Postat av: Lotta

det var faktiskt jättekul...hahahaha. Kate kanske behöver ett nättak? Dessutom är det säkert otäckt stora fåglar på landet? De vill nog gärna äta lite nin till middag...släng på ett kompostgaller som tak så har T&S fortfarande luddhoppare när de kommer tebax!

2009-05-29 @ 08:05:46
Postat av: åsa

Har precis lagt bejbis morgonsömnstid på att lägga nät över.

Nu jävlar.

2009-05-29 @ 09:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0