Men Hej verkligheten


Jag jobbar idag. Därför hinner jag blogga.

...

Ska fakturera några företag för mina utförda tjänster
vilket medför jag måste koppla ur jobbdatorn (där bokföringsprogrammet ligger)
och koppla in min gamla trotjänare (där faktureringsprogrammet ligger) som hängt med
sen Gbgbutiken.
Men hej stenåldern. Välkommen fullproppade hårddiskar.

Jag har allt på den här datorn. Alla mina kort, musik, diverse jobbskit
och damm.
Jag lovar att den hostade när jag startade upp den.
Har heller aldrig sett större blinkande varningar över hur föråldrat mitt virusprogram är.

Men så märkligt då, har inte haft den igång sen i julas.

Ja jag har en bättre, snabbare, finare hemma men jag har lämnat den tekniske mannen
i mitt bakomflutna och den nya mannen.............ja.
Han så att säga är en mer händig man (han började betala räkningar via internet för knappt ett år sen.
Banken måste han bett honom på sina bara knän när den sista pensionären som skickade räkningar via post gick och dog eller ngt sånt).

Men ack vad många bra länkar jag har här och vad länge jag kommer behöva jobba över om jag ska hinna
uppdatera mig överallt!


Iallafall.
Ska stena toppluvans (grannen, rörmokaren) katt och lägga honom i hans brevlåda med en lapp på svansen
där det står "för att du aldrig kom".
Faan! Vi har knappt ljummet vatten i kranen i köket vilket resulterar i att jag
inte kan diska nåt för hand då det feta liksom stelnar av kylan. Han skulle ha kommit för två veckor sen.
Hämtar varmvatten på toaletten alt kokar upp på spisen.

Men det är ju inte kattens fel tänker ni. Nä.
Men jag jagar kattjäveln varje dag för han vill sätta på mina katter och dom är så skraja att de inte ens vågar gå in i ladan och äta. Jävla askatt. Och så äter han upp deras mat.

M säger de löser det själva. Kanske det. Men jag tänker inte föda den fetknoppen också.

Nu måste jag äta lite choklad.

Puss



Ps. Såg jag redan berättat om katten. Amningsdemens säger Lo det kallas. Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0