Pangibygget. Del 1


Lördag.

Kalas hos svärmor, klockan rinner iväg och T, S och jag får slänga oss i bilen för
hinna in till "stan" till deras kompis födelsedagsdisco.
Vilket ger mig två (2!!) timmar av egentid vilken förbrukas hos Lo med koffein
och en hemsk insikt om män.
Hämtar illamående barn efter en dag i sötsliskets tecken, åker hem till täppt bejbis
och en ivägrusande grisjaktande man. Kvällsmat, amning osv.
Bejbis kaskadkräks ner sejsjälv, mej och fåtöljen. Klädbyte.
Går en våning upp för att godnattläsa för de äldre, bejbis kaskadkräks ner sejsjälv, mej och Ts matta.
Vi går ner för att göra ett klädbyte.
Bejbis kaskadkräks framför öppnaspisen påväg till badrummet och håller på att
kvävas av all spya och slem och jag står på toaletten och torkar febrilt ur näsan när S
kommer ner för trappen för att hämta ngt och halkar i Bejbis kaskadspya och slår huvudet
i öppnaspisens kant.

...

Den närmsta timmen kan bara förklaras som fullständig kaos.
Men slutet var ändå okej. Bula men inget värre, (jag såg spräckt skalle framför mig innan jag fick tag på det skrikande barnet), kräksmonstret somnade tillslut och jag däckade i soffan med ostbågar och ett överväldigt behov av att sova.
Ville dock kolla S några gånger innan jag tillät mig somna vid 00snåret.

Amning två ggr på natten och sen upp vid 05,15.

Life is good.

Det är bara inse. Jag ska inte lämna hemmet utan barn, det straffar oss alla
tiofallt när jag kommer hem. Jag är dedikerad plocka i och ur diskmaskinen resten av mitt liv.
Hela dagarna.

Och för att ta diskmaskinsdiskussionen (monologen) kan jag meddela att jag är uppriktigt förbannad
(Inte ens på ett glatt sätt) över mäns relation till just diskmaskinen.
Har insett att det inte bara är min hane utan även Lis och Los män gör exakt samma procedur.
Äter, sköljer tallriken och STÄLLER DEN PÅ DISKBÄNKEN (alt i diskhon).
Men vad i helvete??!!
Vem tror dom ska ställa in den åt dom? Varför i helvete sköljer man tallriken men inte ställer den i maskinen?!
Alltså jag kan knappt tro det är sant. Vilka jävla as våra män är.
Inget stressar mig så mycket som den där jävla maskinen, det var bättre när vi inte hade ngn. Jag HATAR plocka ur den. Och nu får jag även plocka i den.
Har inte hunnit diskutera detta med M men tro mig, jag ska. Är jag nån jävla husa? Är VI några jävla husor?
Skit på dig liksom, i dont jobbar här.
Isåfall ska jag fan gå hem vid fem också.

Sådetså!

Funderar på om det har med deras årgång att göra?
Hursomhelst skulle jag gråta om jag skulle ha varit yngre och tillsamans med en 80nåt.
Fy fan vilken lat generation. Kan räkna upp ett fåtal jag vet faktiskt klarar av att jobba (manliga släktet)
som är födda på 80talet som jag har träffat. Mina vänners lillebröder är precis lika lata som min lillebror.
Stackars deras flickvänner.
Och så är dom fjolliga (jo det är dom. kroppsmedvetna till absurdum).
Fast det gäller ju hela 80 generationen. Det bygger liksom över båda könen.
(Jag hoppas av hela mitt hjäta det hinner ändras tills våra barn blir i övre tonåren.)

Nu kanske jag måste kaskadkräkas lite.


Men en lat 60-70talsgubbe är faan inte charmigt det heller. Men de jobbar ofta bra.
Vilket gör det hela ännu värre. Jobba väl, mansgrisa hemma.
Nu blir det uppsträckning i em!


Kommentarer
Postat av: Lotta

egentligen behöver jag inte kommentera...jag instämmer helt!!! diskmaskin fukk åff

2009-05-11 @ 18:46:40
Postat av: åsa

Alltså fyfan!

2009-05-13 @ 08:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0