Vidga sina vyer


Alltså igen.

Har glömt berätta om min syster.
Min syster är äldre än jag. Mycket äldre vill jag understryka.
Typ 8 år. Min syster är mamma. Och jobbar. Och sen är det bra.
Jag är den snygga systern.*

Nu gav vår mor mig en smärre chock/panik/ångest genom att berätta att min
syster har börjat t r ä n a.
SAY WHAT?!
Ja ellerhur liksom.
Jodå, hon har börjat lyfta skrot flera dagar i veckan och springer som en kastrull
för "hon och några jobbarkompisar ska springa tjejmilen" (läses med töntröst och tungan i hakan).
Men vad i helvete!
Bajsar björnen i skogen? Finns det vatten i havet?
Min syster tränar inte.

Jag får hjärtklappning bara vid tanken.
Inte för att vi på något sätt konkurrerar eller jag missunnar henne det men
jag kan omöjligt vara den ofittaste i familjen.
Mina bröder är vältränade (den ena mer än den andra) och jag är sladdrig men min syster är sladdrigare.
Var.

Fuckit.
Nu måste jag visst göra ngt åt den här apatin.
Det går inte bara att sitta på gräsmattan som en jävla tomte och knyta burar
åt barnens kaniner.
Gud jag har blivit så jävla ultrasvensson.

Hur ska jag nu kunna ge min syster julklappar med rimmen " den här ska du ha för du är fetare än jag" längre?

Välkommen till verkligeheten Åsa, världen rullar liksom på därute bakom din skyddande (fläskiga)häck av granar.

Iallafall.
Idag ska Bejbis och jag åka pappamobilen hit och köpa fredagsmiddag.
Godare och fräschare mat får man leta efter
(det är även här vi lämnar in kött för rökning).


*Ja jag skämtar.

Kommentarer
Postat av: Lotta

jaa, jag fattar precis...nu är jag oxå den i familjen som är S L A D D R I G A S T!!! inte för att syrran ska springa tjejmilen utan för att hon fick diabetes. Fett är inte boven men sugar is. Och vad är livet utan snaskerier?? Jag har inte heller nåt barn att valla runt i vagn, ingen hund som måste kissa var fjärde timme. Har bara mig själv och bilringarna..men det är lixåm svårt att motivera motion (vet ju och ser ju att jag MÅSTE, men d är ju grejen..MÅSTE är såååå trist) puss på dig och jogga lugnt

2009-05-31 @ 09:47:39
Postat av: åsa

Sladder är så jävla på!!

2009-06-02 @ 06:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0