Vad blir det för mat?


Idag har jag hunnit suga upp en bejbisstrumpa med sugen, vikt tvätt, tömma diskmaskinen, matat katten (de andra är på vift), spillt yoghurt, ätit ett chips, druckit ur allt kaffe ur pannan, pratat i telefonen, plockat cdskivor, låst alla låsbara  skåpsdörrar.

Bejbis har hunnit suga på en schampoflaska, kört radiobil i badrummet (åker i L8s läragåstol och krockar med alla väggar, duschar, mammor, fötter som är i vägen), sugit på febertermometern (som inte är till för den änden om vi säger så), slängt ut alla cdskivor som ligger gömda i ett skåp i vardagsrummet, dragit ut toalettpappret, öst ur alla mössor och vantar som ligger i lådor i hallen, provsugit på dörrstoppen, gömt en strumpa under sängen (numer uppsugen), dragit ut alla pappas kalsonger och strösslat golvet med dessa, dragit ur och smakat på modemet.


Jag vill sova.




Förövrigt.

Har tappat alla sugar (ja de har jag strösslat med ovan..) på att laga mat för det är bara samesame
dag ut och dag in. Jag som var så innovativ med matlagningen förut.
Förslag? Snälla? Maila gärna.

Är så less på viltgryta, stek (lamm, svin, rådjur) färs (svin, rådjur, nöt, lamm), potatisplättar, spaghetti, lammkotletter, vildsvinskotletter, svampsoppa, paj.
Det där är vad vi äter jämt. Pannkakor steker jag inte, så dont even go there.

Vad ska vi äta? Vad ska NI äta?

Uppslag please tack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0