Igår

var det utvecklingssamtal i skolan för T&S och för att hinna dit mötte jag och Bejbis upp M på jobbet så han bara kunde hoppa in i min bil och ta bejbis och jag ta hans bil (Landrovern) till stan. När jag ska klättra upp i hans bil kommer några jobbargubbar ut och ska gå till sina bilar och frågar om det är mina fötter som sticker ut därbak. Vadå sticker ut därbak, menar jag. -Ja är det dina fötter? Jag svarar jag har mina fötter på mig och de därbak får väl sticka ut då.

Väl framme i "staden" parkerar jag på den välfyllda skolparkeringen och tar mig en titt därbak, jag inser ju humorn på gubbar är låg så jag förväntar mig detmesta. Men vem ligger därbak med baktassarna ivädret om inte Herr Fälthare. Eller, fd Herr Fälthare. Jamen vad passande! På en skolparkering.
Messar snabbt påväg in till skolan till M att det faktiskt ligger en hare i bilen. "Så duktig" är det enda han svarar.

IRONI vänner. Han gör sig spydig. Jag är alltså duktig som kan se skillnad på en hare och kanin. Ingen som helst skam över att han skickat mig till stan med en HARE bak i bilen.

 

Idag hitter vi Herr fd Fälthare hängandes på vedbon med granris i buken.

 

Livet är hårt på landet.



 

 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bättre med en hare bak vedboden än ved i baken:)

2009-11-11 @ 19:34:27
URL: http://dramahastar.blogspot.com
Postat av: åsa

Du är så slug =)

2009-11-12 @ 06:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0