Måste man fira allt som går?


Men nu fyller en kusin till barnen år, igen, och jag undrar om det måste vara så jävla nödvändigt att ha släkt/vuxenkalas för en, den här gången, sjuåring?
För två veckor sen fyllde en annan kusin tre. Några veckor innan dess en annan..osv osv. Ja ni vet.
Sen hade vi farsdag då alla samlades och stackars min vän Li som har en släkt som firar även namnsdagar. Där firar de allt som möjligtvis går att fira. Kanske är det ett sätt att lysa upp vardagen men för min del är det bara ren pina.

Jag tycker det är aptråkigt att gå på såna tillställningar. Samma folk (släkt från någons sida, ibland bådas sidor), samma mat, samma leksaker, samma barnkaos, samma kaffe.
När jag bodde hemma ( inte så länge sen) var jag den enda som inte var hemma när min födelsedag firades, de andra satt bänkade ihop med  släkten och firade mig i min frånvaro.

En sida av mig tycker att en födelsedag ska firas så mycket det går, ett tillfälle att få umgås och ha det trevligt.
En annan ( den övervägande delen) tycker det är ångestframkallande och så INNIHELVETE TRÅKIGT!! Ungar vill väl för fan ha barnkalas och skiter väl i om släkten kommer eller ej? Eller?

Nu kan man ju tro det beror på folket, men det är inte det. Jag tycker bara det är skittrist. Det tar en hel dag av vår lediga tid då det alltid ska läggas på en helg.  Jo jag beter mig när vi är bland folk. Ler, nickar och gör inlägg som -Ojdå, -är det sant?, -oj vad kul! - Jaså. -Hurmenar du då? osv. Men jag tycker inte det är kul, jag gör inte det. Jag kan göra det för barnens skull, jag är inte helt känslokall men det jag vill lysa upp här är just om det är för barnens skull eller för de vuxnas? Det ÄR trevliga människor men jag är osocial och vill bara inte.

Är det min skyldighet att kamma upp ungarna och klämma i mig i en klänning eller är det okej att slippa?

Planen på söndag är att M går med ungarna då det är hans sida släkten och jag åker till T och rider.
För några veckor sen var det min sida släkten och då är jag inte så fin i kanten utan vi sket helt enkelt i det.

Måste man verkligen fira ojämna barnfödelsedagar som inte är ens egna ungars?


Kommentarer
Postat av: L8

JA, jag kan inte annat än att hålla med...i princip så är vi sjuka, upptagna med nåt väääääldigt viktigt..eller så jobbar vi när ngn fyller år. Skamligt?! Nä, hellre utebli än att sitta där och låtsas tycka om..brrr

2009-11-27 @ 10:53:09
Postat av: Elin Lööw

skönt att det finns fler som tycker kalas är aptråkigt!!!

varför sitta och kallprata bort ett par timmar när man hellre vill spendera eftermiddagen med en god kamrat medan barnen får leka en stund!

2009-12-18 @ 18:53:50
URL: http://max.barraza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0