Så mycket

att säga om gårdagens diskussion och mailkonversation med landstingets primärvårdsledning i Kalmar län. Får återkomma i det fallet. Jag känner mig nöjd med slutresultatet men är upprörd över att alltid behöva slåss och använda fina ord för att komma ngnstans. Jag kan fortfarande, det visade sig igår. Ibland lönar det sig att fortfarande orka vägra finna sig i all skit. Numer låter jag aldeles för mycket passera, har lovat mig själv följa upp det här. Landstinget i Kalmar län har visat sig vara otroligt oflexibla och osmidiga jämfört med många andra landsting. Varför då undrar jag.
Ska skriva ner det hela när jag får TID.


Idag jobbar jag.

Dagens kund:

- Hej, skulle vilja ha Baileyskaffe
- Tyvärr, det är slut. Det enda smaksatta vi har kvar är kardemumma.
- Har ni inget Baileyskaffe?
- Nä precis, det är slut. Vi får leverans nästa vecka. Det enda smaksatta vi har är kardemumma.
- Har ni bara kardemumma?
- Ja precis. De andra kommer nästa vecka.
- Men jag som skulle ha apelsin och vanilj också. Har ni inte det?
- ......



Iaf.
Min man räknar nog med ligga idag. Han förbereder en kalasmiddag.
Tänker inte meddela att det är Sthlmsblodbad under bältet fören efter maten.

Tjingeling.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe...ibland får man va sååååå rolig!

2009-11-15 @ 16:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0