Soupnazi


Besiktade bilen idag.
Besiktar igen om en månad.
Min älskade slug måste rulla lite till, vi har
varit med om mycket.

...


Trött och behöver fyra timmars sammanhängande sömn snart,
jag är sliten på riktigt. Sa till M igår att jag vill boka vuxenmiddag för två å de snaraste då jag vill känna mig lite vuxen och snygg. Dyrt och flådigt gärna. Extra allt. Mycket vin. Thankyouverymuch.

Kom och tänka på när jag var i Gbg sist och mötte Mike i då nyöppnade butiken på Kaserntorget
och vi skulle köpa lunch, soppa som "inte var utav denna värld" och jag trodde inte mina ögon
när jag såg hålet (dörren) på hörnet som ledde ner i en källarvåning där denna soppa såldes och det var KÖ
utanför för att få komma in och beställa sin takeaway. Jag skämtade om Seinfield men Mike verkade påtagligt frånvarande och fokuserad på kön och sen insåg jag varför.
Helvete vilken kärring. Pekade med hela handen och gud nåde dig om du inte visste vad du skulle ha, alla svarade snabbt och skrämt för att inte hamna i onåd för att sen få sin soppa och "NÄSTA" vrålades det och ingen stod liksom still nångång, kön liksom bara gick igenom. Minns inte ens hur vi hann betala mer än att Mike gjorde det. Jag antar alla hade jämna pengar. När jag klev upp ur soppnästet var jag helt vimmelkantig.
Effektivt, absolut. Gott, jo visst men jag kommer aldrig mer gå dit.
Jobbar man med service så ingår det att slicka kundernas röv inte skälla ut som och få dem att tro det är en ynnest att få handla där.
Sen att jag hatar folk är ju en sida av saken men jag ler mot mina kunder (när dom ser).


Hursomhelst.

Dont fuck med mej innan jag fått mitt morgonkaffe!



Godmorron!



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du är ju lika smal som geväret.

2009-10-01 @ 16:28:52
Postat av: Åsa

Åh. Det märks du blivit äldre. Du har fått sämre syn! =)

Men tack! Allt smicker är bra smicker nuförtiden. =)

2009-10-01 @ 19:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0