Smartass


Det är bra mycket roligare titta på hästannonser än bilannonser.
Sen kan jag ju förvånas att det fortfarande finns en marknad för snälla ponnys, dvs sk ponnyföräldrar med deg som betalar vad som helst för att ponnyn ska hoppa hinder utan att säga ifrån (vägra/bocka/slänga av) och som inte kan ett smack men skriker högst på framridningen till sina stackars ungar som i sin  tur spökar ut hästarna med alla inspänningsanordningar som uppfunnits och drar på sig sporrar, spö och sliter i ett hackamore.
Och tävlar klubbhoppning.
Att rida ponnyallsvenskan verkar vara som ett OS.

Jag blir så matt.

En ponny för 5000 klarar av att hoppa samma hinder som ponnyn för 500 000.
Man borde satsa på ponnyavel.

Hursomhelst.

Blev kvar framför tvn häromkvällen tittandes på vetenskapskanalen om svarta hål.
M tröttnade och gick och la sig. Alltså, jag har ju läst fysik och tyckte det var pest (kemi och matte är logiskt, fysik är beyond min förståelse) och jag förstår iaf varför jag tyckte det. Jag hajar ingenting. Alltså svarta hål är helt sjuka. Och så fastnar jag i tanken på att om man i teorin kunde resa snabbare än ljuset så skulle man resa bakåt i tiden. Men varför då? Och då skulle mani teorin också kunna resa tillbaks i samma fart till den parallella världen i baktiden (?) och rent krasst kunna hälsa på sig själv.
Jag blir helt matt av sånt där. Min hjärna klarar inte heller av tanken av oändlighet och avsaknad slut.
Och så blir jag helt sjuk av längtan av deras (forskarnas) snack om warp att damma av min Star Trek (next generation) videoband och titta på Patrick Stewart (som fö är gay) och se Enterprise försvinna i warpspeed.

Men det är ju jag.

Vidare sen förstår jag äntligen alla stadsbors gnäll om snön. Jag tycker det är ett jävla gnäll på all snö. Jag tänker, hellre snö och kallt än bara kallt och barmark. Sen ligger det ju redan så vad är problemet med lite till? 
Igår när vi var i stan för att besöka sjukhuset insåg jag vidden av allt saltande. Slask. Slasket från helvetet. Jag blev dyngsur om fötterna bara genom att kliva ur bilen. 
Ännu en anledning bo på landet. 
Här plogas det sen är det färdigt.
Vi åker spark varje dag på gnistrande vintervita vägar.
Fuck salt.


Idag har himpansungen dragit ur toalettborsten ur sin lilla kopp och satt med ena handen och skvalpade i bajsvattnet i koppen. 
Det är sånt där som får en att vakna till.


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jadu, det var bättre på vår tid i stallet! Visst fanns dom då oxå, de skrikande föräldrarna...men trots våra "billiga" ponnysar så klarade vi av en ponnyallsvenska! (vi äger)



toalettborstskoppar är så vidrigt...jag ser i såna varje dag att folk använder dem liiiite fel, det ska bara vara bajvatten...men ibland e d lite bitar å så oxå! fast jag använder lateralt tänkande där-bajsbitar =ingen mat den dan! bantning utan att kämpa! seselises imon

2010-02-05 @ 18:41:23
Postat av: åsa

Ja fy fan. En kanske ska ta sig en titt på möra så blir det ingen choklad den dan.

Japp, vi ses i morgon!

Pöss

2010-02-05 @ 18:52:22
Postat av: Ulrika

ja, jag trodde i min enfald att alla hästar/ponnyer hoppar i alla fall enstaka hinder på enochfemtio och banor på en och tjugo. Att alla hästar/ponnyer inte gör det snyggt, visste jag ju, men att de kan, trodde jag. För det gjorde alla de ponnyer som jag red in i ungdommen. Alla hoppade allt. Vad jag kan minnas såldes de för tretusen. Även om jag har blivit gammal, så är det inte så längesedan att det är rimligt att en ponny med den utbildningsnivån ska kosta nästan hundratusen mer.



Fast det var ju rysligt längesedan ochmin första klubbtävling red jag i omsydda beiga gabardinbyxor. De såg på håll ut som ridbyxor. Svarta gummistövlar, som påminde om ridstövlar och en röd tröja. Hästen hade bara träns och en gammal manskapssadel. Den outfiten hade ingen ridit i nu. Förmodligen hade de inte fått komma in på banan. Väldigt märkligt, för målet är väl fortfarande att ta sig runt banan utan nedslag och så snabbt som möjligt?



Toaborstar är liksom väldigt starka grejor. En gång för nästan lika längesdan som jag red in ponnyer, gjorde jag en stand up/en-persons-sketch på Z-TV. Den handlade om när man råkat dricka öl för pengar man tänkt åka taxi hem för och vaknat till liv och insett att man är ensam kvar på krogen och måste gå hem själv. Då kan man gå in på toan och ta borsten och ha den som vapen och man har dessutom något att tugga på. Det hela spelades in i en bar, bland intet anande män. Inspelningsledaren tryckte in mig där och männen var glada. Det var när jag var smal och innan jag opererade bort 1,2 kg av varje bröst. Eller plastkirurgen opererade, jag var sövd. Så där stod män som var glada för att vara i bild med mig. Toaborsten hade jag gömd i något för att på ett väl valt ställe i monologen slita fram den. Illustrera på en av de där männen brevid hur man använder den som vapen. Borsta liksom till hans mustasch. JAg avslutade monologen med det där om att ha nnågot att tugga på och jag hade doppat toaborsten lite i choklad för bästa effekt. Männen ville inte alls lika gärna vara ibild med mig sedan;)



Jag har också uppfunnit och arrengerat en ny sport: toalettborstefäktning och de tävlande var transor på en svart klubb i hamnen i Malmö, när hamnen fortfarande var så ruffig som en hamn ska vara för att få kallas hamn.



Toalettborstar =D

Det är grjeor med makt!

2010-02-06 @ 17:23:10
Postat av: Ulrika

ser nu att jag har blivit så gammal att jag inte kan skriva rätt längre. Men jag hoppas du fattar ändå.

2010-02-06 @ 18:07:45
Postat av: Åsa



Mja. Jag gillar som vanligt ditt sätt att tänka, men hellre en toaborste i handen en blöt natt än en i munnen på en ettåring.

Vad gäller ponnysarna så är det bara ännu ett tecken på hur snevriden världen är och hur blåsta folk är. Vad ger det för tecken till sina barn tänker jag?

Men. Vem är jag att döma.

Puss då!

2010-02-09 @ 07:16:30
Postat av: Ulrika

Hur många ponnyer har du nu då?



=)

2010-02-18 @ 21:58:02
Postat av: åsa

två i morgon om vi inte får stanna hemma pga kukvädret. Jag åker antagligen själv isf men det finns en risk M stoppar mig.

Det är helt sjukt vad vi har slitit med ladan den här veckan. Jag är pirrig som ett barn på julafton!! Och barnen vet inget än. =)

2010-02-20 @ 11:00:07
Postat av: L8

men du, nu vill vi läsa om pållarna och vi vill veta ALLT!!! bilder oxå...kjam

2010-02-22 @ 16:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0