Jag bajsar i mjölken



Vi åker spark mest hela dagarna. Har bett farfar göra en Himpansungelåda att sätta fast på sätet så nu åker vi fortifort i backarna ( jävlar vilken dålig kondis jag har, varje nedförsbacke ska ju tagas åt andra hållet senare).

Har bröd i ugnen, glömmer varje gång att jag måste rengöra ugnsbottnen
och det fullständigt osar åt helvete här.

Har köpt ett nytt rödvin idag, nåt kul måste man få ha som min svägerska sa igår och inspirerade mig till en tur till schyschtembolaget!

Vi diskuterade spanska kraftuttryck igår, jag och M och puta madre eller hijo/a de puta (horunge) är ju smaklöst gentemot mitt eviga helvete och kuk. Å andra sidan är det värsta du kan säga i Spanlandien "jag bajsar i mjölken" ('Me cago en la leche), då är det jävligt illa alltså. Det är smaklöst och äldre ojar sig.

Märkligt det där.


Viktiga tankar i soldattorpet.







Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det är ju längesedan jag var Spanniannien, men jag har vaga minnen av att det vita som kan komma ur män och inte är mjölk kunde kallas leche de amore typ. Men nu är jag så ju så gammal att jag bara känner kändisars mammor, så mitt minne kan vara fel.

2010-01-16 @ 14:39:49
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

åh spanien! :D

2010-01-16 @ 15:16:16
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: åsa

Nu Ulrika, talar vi inte om samma slags mjölk jag bajsar i. =)

Cecilie, ja! Åh Spanien! =)

2010-01-17 @ 07:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0