Putamadre

Asså.

Igår var jag på massage. Har skjutit på den tiden tre gånger, fick den i present av M när jag fyllde år.
Har en jävulsk träningsvärk idag, hon varnade mig men jag tyckte jag kändes ovanligt mjuk och ostel när hon kavlade sig igenom mig och tog det med en nypa salt.

Hatar när folk har rätt när jag trott ngt annat. Men jag borde ha fattat det när hon sa att det där var på tiden och du är väldigt stel och spänd.
Jag som är så mjuk och skön!
Fö hade hon en helt osannolik historia om hennes sto som dog när hon var ute och red i skogen ( en tiominuterssväng) och hade ett sjuveckors föl hemma i stallet. Bara sådär. Knallfall. Hjärnblödning trodde veterinärerna. Har aldrig hört ngt liknande. Islandshästar trodde jag hade exem, inte hjärnblödningar (Okej. Förlåt).

Iaf. Satte upp en ny tid, jag får helt enkelt unna mig det, jag gör ju inget annat.
Förr skodde M hennes (Fru Massös) hästar och så byttes det tjänster. Och eftersom skoningen är så jävla dyr och hon har tre hästar så blev det ju massage i överflöd. La fram ideen att återuppta det igår. Han var inte lika positivt inställd på upplägget som jag.

Ännyhaow.

Ts ena kanonsto, enda avkomman i sverige med denna högpresternde stam, kastade sitt föl i förrgår.
Det har varit mycket tragik där senaste tiden. Men nu är tre olyckor på rak skedda, nu vänder det.

Och vidare sen:

Min yngsta avkomma säger mamma, pappa och putaputa.
Igår slog det M att hon helt enkelt säger Puta (hora på spanska) som första ord.
När man som M har bott flertalt år i Spanlandien och jag har umgänge som talar Spanjackska så reflekterar man inte så mycket över det där Putamadreuttrycket men rakt översatt till svenska är det inte vackert (hormamma).
Så jag ska försöka hitta ngn finare förklaring.

Li har maginfluensa och det går tydligen på skola och dagis i överflöd.
Jag vägrar! Men hur jävla sjuk blev jag inte sist. Spydde i ett dygn för helvete.
Har aldrig haft sån flunsa förr och har inga planer på att prova igen. Tack men vi hoppar nog över det.
Behöver ingen kickstart på mitt nya smala liv.


Som ngn skrev, jag fortsätter sätta fett med mina chirre (jag älskar ordet chirre, jag vill ha fler såna sköna ord) och sen kommer ni inte skratta åt mitt extra fläsk när det är jag som överlever när vi har nödår! Det var såna som jag som överlevde på stenåldern, ni andra magra jävlar dog som flugor.


Nu ska jag bauka dinkelbröd.

Tja!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0