Ni vet

sånadär Pappalångben?
Vad heter såna i verkligheten?

Hade en sån i fönstret idag och då slog det mig jag inte
vet.

Inatt har jag varit vaken i flera timmar pga myggjävlarna
och så kunde jag inte sluta störa mig på det bittra slutet på filmen
Into the wild. Har ni inte sett den och tänker göra det så läs inte längre.

Alltså det är en verklighetsbaserad film om en snubbe som drar ut i
totala vildmarken i Alaska, alltså ingen kontakt med omvärlden på ngt sätt.
Han tillbringar månader där ute och allt är på topp tills han råkar missta sig på
en växt och äter en giftig och tillslut dör han av det.
Han är inthemiddleofnowere, har inte sett en människa på flera månader, kanske år.
Och så två veckor efter hans död hittas hans kropp av ett par älgjaktare.

Är inte det ironiskt?
Det stör mig.

Och det är på riktigt.
Inte ngn som hittat på ett snöpligt slut.



Kommentarer
Postat av: J

Det heter ju harkrank. Vad lärde du dig i biologin egentligen?

2010-07-01 @ 19:05:10
Postat av: Åsa

JA! Så heter dom ju!

Tack!



De viktigare sakerna käre J, dvs fortplantningen. Sen föll mitt intresse mer på kemi och matte.

=)

2010-07-02 @ 12:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0