Så otippat....just här. Såklart.



Ekoxen var rödlistad fram till i år, nu har de ökat på sig igen.
Nu vet jag var de utför sin rit.
I en av våra ekar.

Igår satt det inte mindre än 6 par ( som vi såg) dvs 12 stycken
ekoxar i en och samma ek (gruppsex?) och idkade könsumgänge.

Jag försökte fota men det var så innihelvete med mygg så det blev inte bra.

Jag säger ju att vårt lilla torp med tillhörande mark är ett kvarglömt eget litet ekosystem,
skulle vi bjuda hit några sånadär natursnubbar skulle vi med all säkerthet bli fridlysta hela bunten.
Naturreservat. Så vår mark inte blir värd ett skit.
Därför avstår jag från att ringa ngn, jag vill kunna fortsätta utrota småkryp som säkert tros vara utdöda sen deccenier men som tror de bor inne i mitt hus! Likväl vill jag att min man ska kunna hugga ved så jag kan ha
behagliga 23 grader på vintern.

Men visst är det märkligt att alla jävla kryp måste bo just där jag bor?
Sen måste jag säga att det är ngt speciellt med torpet, jag som avskyr blommor
och annat grönt som skall hållas i schakt och framförallt vidliv har inte lyckats dödat en enda blomma sen vi flyttade in. Inte ens pelargonerna vi mot mitt motstånd fick tidigt i våras.
Jag som avskyr pelargoner, de bara vissnar och är fula.
Mina blommar som kastruller och mina tomater ger frukt, potatisen frodas, vitlöken är snart klar, isbergssalladen är suverän, kålrötterna ser ut att växa bra, kryddorna växer och äts.

Det är nåt här i jorden, det är det, den saken är klar.










Och det här. Alltså de fick gå en stund i storhagen när jag kom hem igårkväll,
gräset är så högt så när de betar syns de inte. Hörde bara hur det fnös och frustades nånstansifrån.
Här kollar dunder upp och tar en nypa luft innan han dyker ner igen.
Så söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0