Asså



Av en slump hittade jag in på en hemsida som berättade om en persons leverne och sysselsättning.
Fantastiskt fint och välgjort av kunnigt folk men jag blev lite avmätt av skrytet.
Man måste välja skriva "Jag" eller "mitt namn". Att tala om sig själv blandat i jagochtredjeform blir fel.
Jättefel.

Varför bryr jag mig om det? Jag som inte skriver en mening gramatiskt rätt, kan man undra.

Kanske just därför det skulle vara så innihelvete bra,duktigt och proffsigt. Då märks det så mycket mer när det blir fel. När man utger sig för att vara bäst. Jävligt bäst.  Och skriver jag jag jag kan kan kan vet vet vet.
Skryt är inget vidare när man är barn men än mindre när man är vuxen och verksam med ngt som inkluderar utlärande.
Det spelar ju ingen roll hur bra man tycker att man är, man behöver inte skryta med det bara va?

H*n borde vara lite mer ödmjuk. Som jag.


Tjing!

Kommentarer
Postat av: U

Ödmjuk är inte nödvändigt, men stil!



Väck med träck från tangenter!

2010-11-14 @ 19:59:09
Postat av: åsa

Ja! Jag måste maila dig tror jag. =)

2010-11-15 @ 08:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0