Rövdagar det här!


Igår kväll gick allt bara jävligt dåligt. Dumkunder, en tand gick i sönder, hingsten hade vällt ut vattnet, regnet stod som spön i backen, hunden var ett oerhört störande moment, det blev mörkt, jag bar vatten i lerklegget, hade för kort sadelgjord.

Men så red jag en tur barbacka och ackackack vad allt blev bättre. Hästar är som honung för själen! Än en gång hade funderingarna på en hamster flugit iväg med hjälp av en härlig skogstur!

I morse släppte jag ner dom i en till hage ( vi har haft uppdelat då de har grävt för vårt avlopp) och tjong så sprangs det genom trådarna och i snönederbörden står jag med en Himpansunge, en skällande hund, trasig hage och gräsätande hästar.

Eftersom jag begåvats med ett jobb som kräver att jag passar tiden insåg jag min begränsning och fick ringa hem min skogshuggande man som assistans till trådar och barn.

Och jag vet inte jag.

Jag har blivit bekväm och funderar ändå på det här med hamster.
Kanske ska jag rida på ridskola och få en färdig häst i näven och sen lämna lerjobbet i hagarna och vattenlösningar på vintern till de som får betalt för att sköta det?


Just idag fryser jag in i märgen och är lite less.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte hästarna som är problemet. Det är jobbet som tar för mycket tid. Du får bli hemma-häst-fru.

2010-11-20 @ 15:59:53
Postat av: Åsa

Precis!

Men min man fatteratt inte!

2010-11-21 @ 13:25:13
Postat av: Anonym

Men... trodde du mannen skulle fatte nåt??

2010-11-21 @ 17:22:06
Postat av: Anonym

Det är märkligt att det är så svårt att få bli hemmafru.

2010-11-21 @ 20:27:17
Postat av: Åsa

Ha! Nä klart fan han inte fatter nåt. En måste ju SÄGA allt, de fattar inte hintar.

2010-12-01 @ 12:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0