Snö! Äntligen!


Nu slipper vi se både löven och den förlånga gräsmattan!
Jag förstår faktiskt inte alls gnället från både min man och många andra (okej, när jag kom till bilen
och insåg det vanliga dravlet med öppnadörrenförattfåtagpåborsten/skrapanochsnönläggersigpåsätetochdetärkalltomfingrarna-skiten var jag väl kanske inte lika hänförd men när värmen kommit upp i rätt temperatur så...) utan njuter mest.
Fram med pulkan och ligger det kvar när jag kommer hem ska vi fan prova stöttingen bakom Dunder (vi har bra mycket mer snö än här vid haaaavet).
Sen såg jag ju vädret igår och hörde det skulle bli runt tiograder hela veckan så snön lär ju knappast bli liggande?

Jaha.
Vad har hänt då?
Lördagskväll.
För en gångsskull bestämde vi oss för att trotsa sömnen och titta på en film.
Precis när den är slut vid 23snåret och sängen hägrade kom en liten tjeja ner från sitt rum och mådde illa. Jag satt med henne på toaletten i en&enhalv timme och hunden ville gå ut så jag släppte ut honom. La flickebarnet, skulle ropa in hunden vid halvett och det är tyst som i graven och många kalla minusgrader.
Husse får kliva ur sängen och gå ut ropa, han tar bilen en bit för att se om han kommer. Undertiden vaknar Himpansungen och lägger sig tillrätta i vår säng. Sen kommer husse in utan hund och säger det inte är ngn ide, han är långt in i skogen nu (vi hörde de sköt en gris innan på kvällen så han hade nog hängt på den flyende flocken). Jag kan naturligtvis inte sova, klär på mig, tar en lampa och ger mig ut för att leta.

Börjar i hästhagen och runt staketet, två ponnies och två katter följer efter mig som ett cirkuståg runt hela hagen.

Ger mig av längs vägen till våra utmarker och hittar eländet påväg tillbaks i hästhagen, han har antagligen hört mig och sprungit hem! Ingen tanke på att hämta hem mej på vägen.

Halvtvå låg jag i sängen och hej söndagsmorgon halv sex, himpansungen vill upp äta macka.

......

Alla har vi våra helgnöjen.


Nåväl.
Hittade det här på en väns fejja:



Snälla farbror prästen, svara gärna!


Läste igår om flickors könsstympning i Islamsnamn.
Varför är det ingen som talar om det?
Hela Islam är ju mannens religion.
I många Afrikanska islamska länder könsstympar man flickor för att de ska anses rena.
Och att då börja en flickas liv med att runt sjuårsåldern bakbinda hennes armar och med rakblad skära bort hennes  clitoris och blygdläppar för att sedan "sy" ihop hela alltet och lämna ett litet hål längst ner så varken urin eller mens kan komma ut naturligt, för att mannen sen ska sprätta upp det hela med en kniv på bröllopsnatten och sedan ha, enligt deras sätt att tyda religionen (??!!), långa utdragna samlag för att hålla såret öppet.

Jag mår illa både fysiskt och psykiskt bara vid att nudda tanken vid detta ohyggliga som sker, sker framför våra västerländska ögon, och vi låter det ske. För vem talar om det? Det talas aldrig om det! Ingen talde om det i skolan, inte när jag gick iaf.
Och visst måste man trycka bort det för att inte gå under själv av vämjelse och misströstan över världens alla flicköden, men låt tanken finnas där iallafall några minuter, några minuter för dessa våra systrar som haft oturen att födas till fel kön, i fel land.
Vart är deras mänskliga rättigheter? Vart är deras rätt till egenvärde?

Vad många glömt bort är att man inom pre-islamen för tusentals år sedan tillbad Gudinnor såsom Allath och Tanit (kan minnas namnen fel). Men det är klart. Kvinnan är ju en lägre stående varelse idag, enligt de höga prästerna och ledarna inom viss religion så vilken man skulle i
dag knäböja för en kvinna?

Hur faan kan folk, i vilken nedtryckande religion som helst ( se bara till vår egen historia) köpa hela rasket?
Hittepå!! HITTEJÄVLAPÅ!







An it harm none, do as ye will! (Är mer min melodi)















Kommentarer
Postat av: U

Tja, man blir matt.

Tills man inser att det bara ge sig på hela skiten, om ens och andras döttrar ska ha en chans.



Själv är jag skit-trött på att styra upp flickor som blivit våldtagnas liv, om och om igen och fattar inte att det inte vidtas åtgärder mot männen som gör det. Att man kan komma undan med: jag trodde hon ville det, om sådant som att flera män som penetrerar utvecklingstörda minderåriga.



Nu har de ju dessutom sprängt en pedofil-liga med 20 kvinnor i. Så jämställdheten på idiotområdet är på gång.



Jag är så jävla arg att jag morrar när jag springer i mörkret i skogen på morgonen.



2010-10-21 @ 17:42:05
Postat av: Åsa

Ja det är fan bara kasta sig in. Det finns ingen ursäkt alls att avstå det kriget.

Och det är fan ingen bra motivation till jogging! Det borde inte finnas. Alls!

2010-10-27 @ 08:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0