Jag orkar inte



vara ordentlig och skriva ett vettigt inlägg (hade faktiskt tänkt det!) utan fortsätter som vanligt
med svordommar och jävelskap.

Poängen jag ville uttrycka från början var en klagan över hur folk, i miljontals,  på fullaste allvar
köper att en saga på tusentals år är sann!
Bibeln är sorglig. Fylld av kvinnoförnedran och straff mot de som tycker olika.  Jag blir så trött.
Och att gudsbilden måste vara manlig, det stör mig.
Jag är ingen ultrafeminist som springer omkring med håriga armhålor med en baginbox i ena näven och hytter
död åt männen med den andra, men...kom igen liksom.
Hur mycket kan man inbilla sig?

Vart tog den urgammla seden att hylla och hedra gudinnan vägen? Jo männen tryckte undan den genom sina nypåkommna präster och förbjöd den gamla tron i rädsla av ...av vadå?
Nu får man (beroende vad du valt att tro på i bibeln) rätt sig i ledet, inte göra si eller så för då
straffas du.
Att hylla gudinnan, eller modern, gick mer ut på att ta vara på ditt eget liv som du själv ville, vara tacksam över
dina möjligheter och naturen. Njuta utan ramar och förbud.
Det enda du behövde tänka på var att An it harm none, do as ye will.

Så fantastiskt enkelt!
Njut, drick vin, umgås med vem du vill, gör vad du vill, ligg med vem du vill ( hur mycket du vill) så länge det inte skadar ngn.

Är du bibelläsare skall du icke idka könsumgänge unless du är gift.
Och är du präst skall du icke idka alls om du är katolik.
Jättebra. Då går lustarna ut över oskyldiga barn istället.

Jävla idioter säger jag bara. Saga! Hittepå!
Bröderna Grimm skrev också sagor, vad gör att vi inte tror de är sanna?

Ja det här skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om, men nu inväntar jag några böcker av
Birgitta Onsell, sen taggar jag nog upp mig igen.
Är febrig och klen.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Verkar inte så klen av inlägget att dömma. Mera varm av vresighet än feber, kanske, men i vissa lägen är det mer utmattande med patrialkal dumhet än vilken influensa som helst.



2010-09-28 @ 17:43:51
Postat av: Åsa

Jamen det är ju precis störigt! Det var matrialkal överhet då med all sannolikhet. Det var alltså bättre förr.

2010-09-28 @ 18:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0